FRITZ!Box

Uit Help
Ga naar:navigatie, zoeken

Algemeen

De FritzBox modem/router kan fungeren als simpele VoIP centrale. Belangrijk om te weten is dat er in De FritzBox geen VoIP trunk wordt geconfigureerd maar een VoIP account. Per VoIP account is het mogelijk om 1 nummer binnen te laten komen.

Bekende problemen

Bij intensief internet gebruik kan het voorkomen dat de gesprekskwaliteit slechter wordt.

  • Ga in de Fritzbox naar 'Internet' gevolgd door 'Filters'
  • Klik op het tabblad 'Prioritization'
  • Voeg een regel toe bij 'Prioritized Applications'
  • Selecteer hier 'All devices' en 'Internet telephony'
  • Sla de pagina op

IPv6 Het gebruik van IPv6 kan problemen opleveren in combinatie met diverse internet leveranciers.

  • Ga naar "internet" gevolgd door "account information"
  • Klik op de 'IPv6' tab
  • Hier kan je IPv6 uitzetten.

Configuratie

Om de Fritzbox te voorzien van een VoIP account, dienen de volgende instellingen te worden geconfigureerd.

Ga naar de tab Telephony en klik vervolgens op Telephone numbers. Hier krijg je een overzicht te zien met de actieve telefoon nummers. VoIP account/Telefoon nummer toevoegen? Druk dan op new telephone number onderaan de pagina.

Vervolgens laad er een scherm met daar in verschillende invoervelden. Neem deze over op de manier die is afgebeeld in onderstaande illustratie. Let op: het telefoon nummer dient zonder + te worden ingevoerd. (31501234567)

FritzBoxVoIP.png

De Fritzbox zal in het volgende scherm de configuratie verifiëren.

Ook is het mogelijk om het zojuist geconfigureerde nummer als hoofdnummer in te stellen. Deze dient indien gewenst in het bovenstaande menu "Line settings" te selecteren onder het kopje Outgoing Telephone Number.

Na deze stap dient u enkel nog het toestel te linken aan het gewenste VoIP account. Dit kan onder de Telephony Devices tab.

;