Gigaset - universele instellingen

Uit Help
Ga naar:navigatie, zoeken

Introductie

Deze handleiding kan gebruikt worden voor bijna alle Gigaset VoIP telefoons. Afhankelijk van het type toestel en firmware kunnen instellingen op een andere plaats staan.

Configuratie

VoIP account configureren

  • Log in op de webinterface van de telefoon en ga in het menu naar "Telephony"
  • Klik vervolgens op "Connections"
  • Klik op "Edit" bij de eerste VoIP lijn
  • Onderstaand screenshot geeft de instellingen weer voor het instellen van het VoIP account. Wanneer je geen SIP proxy van je provider hebt gekregen kun je altijd sipproxy.voipgrid.nl gebruiken.
  • LET OP: vul bij Proxy server port, Registration server port en Outbound proxy port niks in!


Instell-lijnen.png


  • Klik vervolgens op "Set". Nadat je dit hebt gedaan dan duurt het even voordat het toestel zich registreert. Je kunt de volgende meldingen verwachten:
    • Server niet bereikbaar
    • Aanmelden niet gelukt
  • Uiteindelijk zal de status "Aangemeld" worden bereikt.

Overige instellingen

  • Stel onder "Geluid" de volgende zaken in:
    • Slechts 1 VoIP-gesprek toestaan : Nee
    • Spraakkwaliteit: Voorkeur voor eigen codec
    • Volume voor VoIP-gesprekken:Hoog
    • Geselecteerde codecs: Alleen G.711 A law
    • DTMF: RFC 2833
  • Stel onder "Services" het volgende in:
    • Activate Info Services: Off
    • Provider: None

Laatste versie van de firmware installeren

Gigaset heeft de laatste tijd veel bugs in de firmware opgelost. Het is aan te raden om de firmware van je basis/telefoon up te daten. De firmware van de N300A IP en de N510 is hetzelfde.

  • Ga naar "Settings", vervolgens naar "Management" en klik op "Firmware update".
  • Vul hiervoor profile.gigaset.net/device in als dataserver. Je Gigaset wordt dan automatisch geüpdate naar de meest recente firmware.
  • Klik vervolgens op de knop "Update firmware"

intern bellen en doorverbinden

Gebruik deze instellingen wanneer intern bellen en doorverbinden niet werkt met de laatste versie van de firmware (V42.01 en hoger) op de Gigaset N510 pro.

Ga naar status > Telephony > advanced voip settings: en zet de instelling FIND TARGET ADDR: op "yes".


LET OP: De overige instellingen in dit screenshot zijn niet juist.


Gigaset n510 pro v42.01.png


Meer informatie is te vinden op de wiki.gigaset.com

BLF voor Gigaset PRO IP DE410, DE700 en DE900

Gigaset DE 900 (1).png


Open de webinterface van het toestel. Meld je aan en ga naar het menu Functietoetsen.


Gigaset DE 900 (2).png


Klik bij de betreffende functietoets op ‘Bewerken’


Gigaset DE 900 (4).jpg


Kies de optie ‘BLF’, kies de betreffende SIP-account/lijn, vul niet het zelf gekozen interne telefoonnummer maar het 'Account ID’ van het toestel in waarvan je de ‘bezet-status' wilt zien

Het 'Account ID' kun je vinden in de portal onder 'VoIP accounts'


Opmerking:

De BLF toets zal knipperen als het toestel overgaat, en zal branden als het toestel in gesprek is. De BLF toets werkt ook als snelkeuze-toets om het toestel intern te bellen. Het overnemen van een inkomend gesprek op een ander toestel via de *8 code werkt vooralsnog niet via de BLF toets. Dit kan wel door een Pickupgroep in te stellen in de VOIP beheeromgeving en handmatig *8 te draaien.

Gebruikers handleidingen

Op de Gigaset Wiki zijn de gebruikershandleidingen te vinden.

;